20. lokakuuta 2013

Vitamiinit tai jotain muuta

Ruokarintamalla ei tapahdu juuri mitään, elämäntapamuutosrintamalla vielä vähemmän. Harrasteet ovat jäissä, kuten kaikki muukin elämä. Teen 50-tuntista työviikkoa, vaikka olen pienen lapsen äiti. Tässä ei ole mitään järkeä, eikä tämä ole kovin kestävä tilanne.

Väsymyksestä ja välinpitämättömyydestä johtuen olen jälleen vahvalla hiilaridieetillä. Kurkusta menee alas lähinnä leipää ja pastaa. Mutta jotain kummaa on tapahtunut tuossa pari kuukautta takaperin: ei ole enää raastava nälkä, en enää unelmoi ruuasta. Syön lähinnä elääkseni ja juominenkin on kuin varkain vähentynyt.

En ole keksinyt tähän muuta syytä kuin Ladyvita, jota aloin syödä joskus elokuussa. Valitettavasti en saa tästä penninpyörylääkään sponsorointia, joten kyse on todellakin omasta arvailustani. Koitin aiemmin tuskaisesti muistaa ottaa useita tabletteja päivittäin, jolloin lopputulos oli, etten välttämättä ottanut viikkoon mitään. Tiedostin oman ruokavalioni puutteellisuuden, joten tarve lisäravinteiden saamiselle tuntui selvältä. Jostain mielen syövereistä tuli mieleen Ladyvita, josta olen siis kuullut tasan mainoksista. Päättelin olevani lady-iässä ja marssin ostamaan paketin. Niitä olen muistanut ottaa aamuin illoin.

Viikon, parin päästä huomasin, että himonälkää ei ole enää esiintynyt. Ja se on sentään vaivannut mua koko elämäni. Vasta nyt alan ymmärtää, miltä tuntuu, kun syöminen ei ohjaa elämää. Olen jopa laihtunut hieman ihan vahingossa. Syön tavallisia annoksia, töissä en kaipaa välipaloja, joskus unohdan syödä illalla ja karkkipussista otan pari karkkia, loput ei huutele nimeäni ollenkaan.

Mutsi on aina sanonut, että vitamiininpuute pitää nälän päällä, mikä tuntuis kyllä aika loogiselta. Oli sitten kyse Ladyvitasta tai jostain ihan muusta, olen nykyiseen olotilaani tyytyväinen. Mikäli joku tietää muita apeteekin keinoja paikkailla hivenainepuutoksia, niin otan vinkkejä mielelläni vastaan. Ei tuo aine mitään maailman halvinta ole.


2 kommenttia:

  1. Mulle sama ilmiö tuli kesällä kun juoksin enemmän. Ei vaan ollut enää koko ajan nälkä. Se oli erikoinen tunne, siihen asti olin ollut nälkäinen suunnilleen aina. Ehkä voisin itsekin kokeilla vitamiinilisää vielä.

    VastaaPoista
  2. Jospa se onkin sitten se asiakkaalla ja muualla "juokseminen", joka liian hektisestä työrytmistä aiheutuu? Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta ainakaan en ole urheiluvaatteita päälle laittanut aikoihin :)

    VastaaPoista